Wednesday 10 December 2014

Kisah Aku Di Zaman Persekolahan

Nama aku Shah lepasan STPM tahun nie 2014..Hari ini aku nak cerita pengalaman sepanjang zaman persekolahan dari tadika sehingga tingkatan 5

Aku dulu bertadika di sebuah kampung Tadika Kemas.Masih aku ingat nama Cikgu aku iaitu Cikgu Fawziah.Pengalaman paling best kt Tadika.Tidak Lupa juga kawan-kawan masa tadika dulu..Ikhwan,Faiz,Wan,Alia dan lain-lain..Kini hanya beberapa kawan2 x dapat dikesan dimana mereka sekarang...Maybee tengah sambung belajar kt Luar Negara kot!!!..Kami sempoiii tepat jam pukul 9.20 pagi semua diberi makanan oleh cikgu yang disediakan pembantu tadika..Kekadang nasi lemak,bihun goreng dan Kuih2...Waktu itu aku merupakan pelajar cemerlang di Tadika tersebut..Dan akhirnya Aku,Faiz dan seorang rakan lagi mendapat Anugerah pelajar cemerlang dan diraikan dengan satu majlis graduasi tadika...2001

Pengalaman di sekolah rendah....Sk xxxx..bukan malu nak bagitaw nama sekolah tp biar lah rahsia!!!
Tahun 1 di Kelas 1 bestari itu pon sekejap je...Paz tu tukar ke Kelas 1 gigih disebabkan pelajar terlalu ramai tak dapat tampung dalam 1 kelas...xpe seronok juga sebab kelas 1 gigih tu baru siap..X silap aku nama guru kelas aku yang pertama Cikgu Maznah..Cikgu yang serius...Biasa la budak baru...mesti ada kes buli3...Melangkah ke Tahun 2 bestari ditukar semula kerana keputusan aku baik..Waktu itu aku dilantik sebagai Ketua Bahasa Inggeris..Wahhh itu pangkat pertama yang aku dapat dri Teacher Khairiah Chik...Teacher yang ala2 org puteh tu..Hidup ku berjalan seperti biasa sesampai Tahun 4 guru kelas aku Cikgu Hawari(entah hidup or meninggal)Cikgu ni memang suka kutuk aku tetapi untuk kebaikan aku juga kn...bermula la babak bercinta dalam hati aku...Cinta pandang pertama...Capital H...Masuk3 Tahun 5 ada Cikgu Yang Lawa pwitttt...Cikgu Wani..Cikgu Wani nie mesti kata aku gelak cam mr bean..Hahaha...x lama kemudian cikgu nie pon telah khawin n terpaksa la cikgu nie berpindah mengikut suaminya...Tahun 6..senior la dikatakan...mengorat la bdk pempoan...tetiba hati aku tertarik dengan seorang budak pempoan nie junior aku...Capital E a.k.a Emy Mastura...Pejam celik Pejam celik dh Nak abiz tahun 6..result UPSR pon keluar...aku dpat 4B 1C.... 2007


jEng-JeNg.....Form 1 akhirnya...Masuk2 form 1 daa ada kes berat kt sekolah...aku dituduh menjual cd lucah@blue..Biasa waktu kenakalan sembang2 blh la...buat mana berani...Budak pempoan yang terlibat pula lari dari rumah akibat presure dri rakan2 dia yang kata  dia pelakon utama cd tu...Apa lg Parent aku pi sekolah..sembang2 sampai settle..balik-balik rumah piang!!!piang!!! piang!!! piang!!! tali pinggang ayah aku melekat kt punggung aku...sakit tahap gaban.....Masuk form 2 naik kelas plak..Kelas ke 2 sebelum tu aku duk kelas no 4....Masuk je form 2...form 1 baru masuk..alangkah indahnya aku terserempak dengan capital H...DALAm hati nak mengorat dia blik...Sebelum itu sememangnya aku mengisap rokok...waktu rehat tu dia pesan kepada kawan aku untuk meminta nombor telefon aku...waktu tu aku pakai maxis..dia pkai celcom..terpaksa la aku tukar no celcom..013-47XXXXX....Apa lagi malam2 mesej la dia...Tiap waktu rehat aku lepak kt tangga sebelah kelas dia semata2 nak tgok dia...Tamat Tingkatan 2..masuk plak tingkatan 3..Aku disebelah pagi...dia disebelah petang..Guru kelas aku waktu tu Cikgu Washir...Belajar elok ja sampai la satu hari tu aku ikut kawan2 aku gi ponteng kelas(x leh salahkan kwn2...salah aku juga..x fikir sebelum bertindak)last2 kena tangkap ngn cikgu maths...lim.....Tup Tap Tup Tap!!!!!!!!!! Form 4 menanti dan kedukaan pon datang sekali...Capital H minta putus...Aku relakan sebab dia akan bahagia dengan orang lain...aku mulakan hidup baru...Mula2 aku ditempatkan di Kelas 4VT3 kelas ekonomi...arhhhh x mau aku x pandai maths,...;aku mohon kelas aliran AUTO...4MC....Belajar menservis auto...Memang awesome....Maths aku failed lg!!!!Tingkatan 5!!! tahun SPM....SPM....belajor...belajor...last2 aku dituduh menjual rokok plak..tetapi sumpah aku x pernah jual dan sudah beberapa tahun aku berhenti merokok.....Settle kes tu...Lg sekali aku failed maths...Aku x taw cam na lagi aku nak lulus maths....SPM pon datang...apa lagi..kelam kabut la...exam Maths.....bUAT sedaya upaya...Akhirnya result SPM aku maths gagal.....\


Kenapa!!!!! Hidup Aku Penuh Kegagalan!!!!aku dah usaha!!!!

No comments:

Post a Comment