Wednesday 31 December 2014

3 USAHAWAN MALAYSIA YANG LAYAK MENJADI CEO MAS (MALAYSIAN AIRLINES)

Entri pertama 2015....Seperti sedia maklum, ramai yang tidak setuju apabila jawatan CEO MAS diberi kepada orang luar, begitu juga dengan saya tidak suka akan tindakan Khazanah Nasional yang melantik Muller sebagai CEO MAS yang baru iaitu seorang orang putih...Kenapa tidak ada Usahawan Malaysia yang layak????????Disini saya senaraikan 3 orang usahawan Malaysia yang layak menjadi CEO MAS....

1# DATUK WAN MOHAMMAD SANI SALLEH


Mengapakah beliau layak menerajui Malaysian Airline: Kini terbukti apabila Syarikat Sani Express maju dalam pelbagai bidang seperti Sani Express,Sani Hotel dan Sani Marine..Dato Sani Salleh pernah menyatakan hasratnya untuk menceburi bidang perkapalan udara..Beliau juga penerima Anugerah Usahawan Cemerlang Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) Kuala Lumpur (April, 2009)..Kenapa beliau tidak diberi peluang untuk menerajui Malaysia Airline??

2# Tan Sri Dato’ Sri Dr. Tony Fernandes


Mengapakah beliau layak menerajui Malaysian Airline: Kini jua terbukti pengurusan dan pengalaman beliau dalam bidang airline iaitu Air Asia.Kecekalan dan kepintaran beliau menguruskan syarikat Air Asia telah mendapatkan hasil iaitu mendapat pelbagai anugerah dari dalam mahupun dari luar negara..Kenapa beliau tidak diberi peluang untuk menerajui Malaysia Airline??


3# DATUK KAMARUDDIN MERANUN


Mengapakah beliau layak menerajui Malaysian Airline???Terbukti apabila beliau menjadi rakan kongsi terbaik dalam bidang perkapalan iaitu dalam Syarikat Air Asia dan sumber idea beliau menjadi pilihan utama dalam Syarikat Air Asia..Beliau juga antara orang melayu yang tersenarai dalam tangga 20 orang terkaya..Kenapa beliau tidak diberi peluang peluang untuk menerajui Malaysian Airline???



Adakah mereka ini semua bodoh??????sesampaikan menjadikan orang putih@warga asing sebagai CEO MAS yang baru???? Fikirkan sebelum terlambat........





No comments:

Post a Comment